Pages

torsdag 3 september 2009

Förändringens tid!

Har ändrat utseende och titel på bloggen som ni ser. Adressen är dock densamma! Kände att det var dags för något nytt. Kommer fortsätta att skriva om skrivande, men vill också ge utrymme åt lite annat som jag pysslar med. Har en ateljé där allsköns idéer föds och tar sig uttryck på olika sätt, därav den nya titeln. Jag älskar alla former av skapande och har många planer och projekt för hösten, både vad gäller mitt hem (renovering och ommålning av bland annat köket) och annat. Mer om det framöver.
Har börjat plugga Pedagogik vid Umeå Universitet. Kommer göra det i två år framöver är det tänkt. Läser helt på distans så kommer inte flytta till norrland, även om det är väldigt vackert däruppe. Trivs alldeles för bra i mitt tornhus här på ön och vilda hästar kunde inte dra mig härifrån, som man säger.
Har fått tusen nya idéer till romanen och skriver igen efter en sommar som flyttat mitt fokus till en massa andra saker. Nu är det slut med det. Nu är skrivande högprioriterat. Satte ju som mål att ha ett färdigt manus i tid till Bokmässan, men så kommer det inte bli. Ligger någon månad eller så efter i de planerna.
Det här är en del av vad som snurrar i mitt huvud just nu, men inte allt.
Har lagt om min kost till LCHF (LowCarbHighFat - Lågkolhydrathögfett) och går, för första gången på 11 år av övervikt (gick upp ca 25kg efter att jag slutade röka) och tusen dieter, ner i vikt! Mår fantastiskt! Har redan blivit av med mångåriga magbesvär och mer eller mindre kronisk trötthet genom att minska radikalt på socker/kolhydrat-intaget.
Mer finns att berätta, bland annat om det senaste tillskottet till familjen, kattungen Signe, men sparar mig till en annan dag. Hon skulle kunna ha en egen blogg så mycket bus som hon hittar på om dagarna! Vild som en apunge och sötast i världen!
Hoppas alla mina bloggvänner därute haft en skön sommar och att ni, liksom jag, ser fram emot en kreativ höst med mycket skrivande och pysslande. Kram på er alla! Nu ska jag surfa runt en stund och se vad ni alla haft för er sen sist! Sen blir det sängen och sista delen i Twilight-serien. Mycket spännande! Natti, natti!

3 kommentarer:

  1. Vad fin bloggen blev Lina!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man förnya sig, och att du skriver om annat än skrivandet är bara kul!

    Är lite nyfiken på ditt hus, har ju sett den lilla bilden med tornet och det där. Kan du inte berätta lite mer om det? Det är ju få förunnat att ha möjligheten att äga ett sådant. Dessutom själv, om jag har förstått det hela rätt.
    Ha en skön helg,
    kram Karina

    SvaraRadera