Pages

söndag 4 oktober 2009

Halleluja-moment!

Tjooohoooo!!!! Tentan är inskickad med en hel timme kvar till deadline! ;) Vi skickar in våra tentor via en kursportal online. Trodde inte jag skulle få ihop det. Hade totalt psykbryt häromdan när jag tvivlade på min hela existens (nåja, nästan i alla fall). Kände mig helt ute och cyklade, hade tentaångest av värsta slag och tyckte synd om mig själv. Jag ska ju skriva den STORA romanen, inte sitta och läsa om pedagogikens historia. Satt och letade efter andra kurser och funderade allvarligt på att hoppa av. Vet fortfarande inte vad jag väljer till våren, men ännu så länge så stannar jag där jag är. Tycker om pedagogik igen! Så kan det gå!:) Man ska verkligen inte fatta stora beslut när man är, som man säger, i affekt. Tur att jag inte gjorde något drastiskt. Nu är tentan inne. Fem A4-sidor om pedagogik som vetenskap. Många kloka gubbar att skriva om, men också en klok gumma (Ellen Key). Man får väl vara glad för det lilla även om det är bedrövligt hur många gubbar som får mer eller mindre välförtjänt utrymme i historieböckerna i förhållande till kloka kvinnor, som ju fanns men inte uppmärksammades. Suck! Go Ellen Key!
Nu ska jag dricka en välförtjänt kopp med yogi-te, choklad-och kanelsmak! Ljuvligt! Ska gosa med min stackars hund och mina stackars katter också. De har visat med all önskvärd tydlighet hur tråkig de tycker jag har varit idag. 10-12 timmar vid datorn. I princip i ett sträck! Nu blir det paus och en mysig film! Kram på er alla!

1 kommentar: