Pages

tisdag 24 januari 2012

Nya projekt!

Känns kul att skaka liv i den här bloggen igen. Har hamnat på olika sidospår senaste året och bloggat lite på annat håll, på min blogg Minette & Minou
Där tipsade jag om olika prylar och inredningstips bland annat, men efter en tid började alla prylar nästan stå mig upp i halsen. Det började kännas lite ytligt och framförallt överflödigt, i en tid som svämmar över av prylar och, inte minst prylbloggar. Förstå mig rätt, jag uppskattar verkligen fina saker och då gärna handgjord design, vilket var vad jag oftast tipsade om, men jag blev så fullproppad av idéer och intryck att jag närapå slutade skapa själv. Och det är ju ändå det egna skapandet som är det viktigaste och det som fyller på energidepåerna snarare än dränerar dem.
Skrivandet hamnade lite på undantag också en tid och jag mår verkligen inte bra när jag inte skriver. Det kan låta pretentiöst, men det är som om jag tappar kontakten med mig själv när inte skrivandet får sin plats i mitt liv. Det handlar mer om den kreativa processen och glädjen i att låta fantasin flöda fritt, än om det färdiga reultatet. En dag hoppas jag att det jag skriver ska kunna bli till en bok eller två, men huvudsaken är skrivandet i sig.
Skriver vidare på den ungdomsroman jag började med förra året, men har även en barnbok för något yngre barn i tankarna, liksom en bilderbok för de riktigt små.
Har börjat frilansa som skribent och översättare så jag skriver även för brödfödan numera. Bankkontot är inte särskilt fett, men jag trivs med livet mer än på länge. Kan gärna leva enklare bara jag får vakna med glädje och arbetslust på morgnarna. Jag jobbar hemma och älskar det även om latmasken tar över ibland. Har fortfarande mina tre katter men har utökat familjen med ännu en hund. Min femåriga Berner Sennen-mix, Maggie, har fått en jämnårig hundsyster som heter Ellie och är en nakenhunds-mix som jag adopterade på sensommaren förra året. Hon är helt ljuvlig!
Gillar växelbruket mellan jobb, skrivande och hundpromenader. Att låta pennan gå även på arbetstid håller flödet igång tycker jag. Har även uppdaterat min lilla hemmastudio där jag spelar in demos av de låtar jag skriver. Dessa demos ska skickas ut till diverse musikförlag på vårkanten, så får vi de om det kan hända något även på det området. Ser fram emot att dela med mig av glädjeämnen och vedermödor och hoppas mina fina skrivkompisar hittar tillbaka hit igen, liksom, med lite tur, nya besökare. Stor kram.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du är tillbaka! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för det, Anneli! Det värmer :) Kul att du tittade in!

    SvaraRadera