Pages

måndag 20 februari 2012

Körigt!

Vattenläckan visade sig vara ett större bekymmer än vad jag först trodde. Fick gjort ett hål på fredagen och sen kom rörpularen och kollade igen. Tydligen är det en del av ledningen som sitter i väggen mellan badrummet och hallen som brustit, och delar av väggen måste nu rivas för att problemet ska kunna fixas. Suck! Nu blir det till att få hit försäkringsbolaget i veckan innan något mer kan göras. Förhoppningsvis går det på försäkringen. Nu är vattnet avstängt i badrummet, men på i övriga huset så den värsta krisen är avhjälpt. Dock har jag ingen dusch så idag blev det en hink varmvatten och en tvättlapp. Väldigt lantligt och retro och det är ju inne, så då är man väl inne då ;)

Imorgon bär det av till Kalmar. Ska ta mitt livs första körlektion (köra bil då alltså och inte sjunga kör!). Det är en provlektion som underlag till en intensivkurs som sen läggas upp på 3-4 veckor. Har inte blivit av att ta körkort för mig förrän nu. Detta trots att jag faktiskt "fick" körkort i 18-årspresent av mina föräldrar. Det är bara 25 år sedan! ;-) Pappa har hotat i flera år med att preskribera presenten, men än gäller den så det är bäst att det blir gjort. Är löjligt nervös inför morgondagen. Känns som om jag ska köra upp. Utan att ha fått öva! Har övningskört en del privat under åren, men aldrig med manuell växel. Verkar så krångligt. För att inte tala om kopplingar och choke och allt vad det är. Håll tummarna för att jag inte gör bort mig fullständigt första gången. Just nu känns det som om jag ska till tandläkaren och inte bilskolan. Är det sen en snygg bilskollärare så kan det gå hur illa som helst. Det vet man ju hur folk går och kärar ner sig i bilskollärare till höger och vänster. Känns också lite retro. Kanske kan vara nåt för mig då internet VERKLIGEN inte fungerat. Skulle kunna skriva en bok om alla stolpskott och missbedömningar jag gjort där under åren. Det är en annan historia. Den sparar vi till en annan gång. Nu ska jag i säng så får vi se om jag kan sova. Har i alla fall fått ett roligt översättarjobb idag. En fortsättning på ett jobb jag gjorde i höstas, inom inredningsbranschen. Kul, kul! Har också ett uppdrag hos en estnisk skönhetsfirma som ska lansera sina produkter i Sverige. Även det är en uppföljning från i höstas. Ska berätta nån dag om de där produkterna. Helt galna grejer som jag tvivlar på kommer sälja nåt vidare här i Sverige. Men det är inte mitt bekymmer. Mycket trevlig uppdragsgivare dock och vi har ett bra samarbete.

2 kommentarer: