Pages

tisdag 29 januari 2013

Att virka en bil

Tänkte jag skulle börja på ett nytt handarbete. Stickade nyligen klart en halsduk med spetsmönster och tänkte att det kunde vara läge att virka något. Antingen en fin kudde till sängen eller kanske något större, som en pläd av olikfärgade mormorsrutor. Har en massa pastellfärgade garner som skulle vara fina att kombinera. Kollade runt på nätet efter idéer och ramlade på den här. Vad säger ni? Denna polisbil är virkad (ja, det är sant) av en finsk textilkonstnär som heter Kaija Papu. Det finns ingen riktig polisbil under det virkade skalet, utan stommen är av skumplast och sen har det virkade skalet monterats ovanpå. Är det inte otroligt. Minns ett inslag på lokal-TV häromåret där någon på södra Öland stickade ett överdrag till en bil, men den här virkade polisbilen är snäppet vassare, Till och med "rutorna" är virkade. Så vad sägs? Ska jag virka mig en bil? Kan jag sen bara virka ett verklighetstroget körkort också så kanske jag slipper anpassa mig efter KLT:s glesa busstabell i fortsättningen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar